Lady in rose Publicată de în 24 noiembrie 2014

Nu am scăpat de tenta verde. Tetenalu are mai bun Blixu’ e mai uleios decît cel de la Rollei. Mai “sparg” un film pe Rollei şi-s profesor şi la asta.

Rollei ăsta digibase are două mari avantaje faţă de Tetenal (altele nu mai ştiu la “mînuţă” decît Unicolor praf care nu e extraordinar din câte am citit, Arista nu se importă şi Fuji e pentru Scule industriale): se poate developa excelent de la 25 de grade celsius, şi granulaţia e mai fină la developare însă după cum vedeţi în poză e nevoie de mai multe trucuri (toleranta doar la apă distilată pt. toate soluţiile, prima clătire un minut – 2, etc…).Încă lucrez la asta. Mai este şi capacitatea mai mare comparativ cu Tetenalul, deci per film iesi mai ieftin Atenţie la revelatori! Apă, temperatura menţinută constant, cronom obligatoriu. fix!

2 comentarii

  1. Am developat şi eu la 25 de grade cu Digibase şi am developat la 30 de grade cu Tetenal / ~10 min. Nu mi s-a părut o mare diferenţă. Cu ambele kit-uri de 1 litru am reuşit să developez un număr dublu de filme faţă de recomandările producătorului. Granulaţia mai fină o poţi obţine şi din cauza filmului şi din cauza temperaturii mai scăzute la developare, faţă de cea standard de 38 de grade. La digibase soluţiile de albire şi de fixare sunt separate iar timpul trebuie să fie un pic mai mare faţă de Tetenal. Apa distilată este foarte importantă doar pentru soluţia de spălare şi stabilizare, pentru a nu lăsa urme de sare după uscarea filmului.


  2. Asa este. Mă refer la chestii cu subtilităţi. În principiu toate contează: şi scula, obiectivul, filmul, developarea, scanarea – eventual mărirea – dacă scanezi după cartoane, lumina incidentală, cadrul, crop-ul dacă-l faci şi alte mărunţişuri. E ca o reţetă de gogoşi la care făina, apa, uleiul şi metoda de preparare sunt aceleaşi însă gusturile diferă în funcţie de măiestria bucătarului. Până la urmă e ceea ce mi-a ieşit mie personal ori combinaţiile sunt aproape infinite.


Sari la bara de unelte